پزشکی با استفاده از گردو تازه بدون پوست سبز توانست کم خونی را درمان کند

با این حال، در مطالعه سلامت زنان آیووا ارتباط بین مصرف گردو تازه بدون پوست سبز و خطر دیابت کمتر واضح بود.

در 11 سال پیگیری، زنان یائسه‌ای که آجیل مصرف می‌کردند، در مقایسه با آنهایی که گهگاهی آجیل مصرف می‌کردند، اغلب خطر ابتلا به دیابت را کاهش نمی‌دادند.

این یافته‌های منفی ممکن است به دلیل تعدیل بیش از حد برای مواد مغذی باشد که تا حدودی تأثیر محافظتی آجیل‌ها را واسطه می‌کنند، مانند فیبر و اسیدهای چرب غیراشباع، زیرا هنگام تنظیم سن، تنها 18 درصد کاهش قابل‌توجهی در خطر نسبی بین بالاترین و بالاتر مشاهده شد.

کمترین دسته مصرف کره بادام زمینی برای تعیین اینکه آیا وضعیت یائسگی بر ارتباط بین مصرف آجیل و خطر دیابت تأثیر می‌گذارد، در پاسخ به تجزیه و تحلیل مطالعه سلامت زنان آیووا، نویسندگان گزارش «مطالعه سلامت پرستاران» تجزیه و تحلیل بیشتری را با طبقه‌بندی وضعیت یائسگی و ارتباط معکوس مصرف آجیل و دیابت انجام دادند.

گردو

ریسک کمی تغییر کرد در بین زنان قبل از یائسگی، خطر نسبی چند متغیره 0.67 (CI، 0.46 تا 0.97) بود که در مقایسه با زنانی که پنج بار یا بیشتر در هفته آجیل می‌خوردند با کسانی که هرگز یا تقریباً هرگز آجیل نخوردند، مقایسه شد.

در میان زنان یائسه، خطر نسبی مشابه در 0.73 (CI، 0.57 تا 0.95) بود [49]. گزارش بعدی از یک گروه چینی متشکل از نزدیک به 64000 زن که به مدت 4.6 سال تحت پیگیری قرار گرفتند، همچنین حاکی از تأثیر محافظتی آجیل بر خطر دیابت است. این مطالعه کاهش 20 درصدی خطر را بین پایین ترین پنجک (0.1 گرم) و پنجک بالایی (3.1 گرم) مصرف روزانه بادام زمینی نشان داد.

در تضاد با یافته ها در زنان، گزارش اخیر از مطالعه سلامت پزشکان هیچ اثر محافظتی مصرف آجیل بر خطر دیابت در مردان را نشان نمی دهد. در این مطالعه 20224 شرکت کننده مرد به طور متوسط به مدت 19 سال تحت نظر قرار گرفتند.

نسبت خطر تعدیل شده برای ابتلا به دیابت از 1.06 (CI، 0.93 تا 1.20) برای مردانی که کمتر از یک وعده آجیل در هفته مصرف می‌کنند تا 0.87 (CI، 0.61 تا 1.24) برای کسانی که حداقل یک وعده آجیل مصرف می‌کنند، متغیر است.

نتایج در شرکت کنندگان لاغر یا دارای اضافه وزن/چاق مشابه بود. شکل 2 یافته های مطالعات آینده نگر اصلی را در رابطه با مصرف آجیل با خطر ابتلا به دیابت نوع 2 نشان می دهد. به طور خلاصه، مصرف منظم آجیل به وضوح برای خطر CHD مفید است، اما تایید هر گونه نقش محافظتی بر خطر دیابت باید منتظر مطالعات بیشتر باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.