پیرزنی با قیر امولسیون در بورس امروز برای خودش عصا ساخت 

به منظور مناسب ساختن قیر امولسیون در بورس امروز یا چسب آسفالت برای نیازهای خاص، مانند سنگفرش جاده، اغلب آن را با پلیمرها مخلوط می کنند تا به اصطلاح قیر اصلاح شده با پلیمر (PMB) را تشکیل دهند.

در مقایسه با قیر معمولی، PMB نسبت به ذرات معدنی چسبندگی بیشتری دارد و محدوده دمایی بین نقطه نرم شدن و نقطه شکننده بیشتر است. پس از برداشتن بار بازیابی ساختاری بهتری را نشان می دهد و در برابر خستگی مواد مقاوم تر است.

علاوه بر این، PMB مقاومت بهتری در برابر آب و استحکام و دوام بالاتری از خود نشان می دهد. PMB معمولاً در مناطقی با بار ترافیکی فوق العاده زیاد استفاده می شود. به عنوان مثال، روی پل ها و در بتن آسفالت سلول باز که برای کاهش صدای رانندگی استفاده می شود.

هدف اصلی از اختلاط قیر با پلیمرها، گسترش دامنه شکل پذیری آن است که در دماهای بالا سفت تر و در دماهای پایین نرم تر می شود. افزودنی ها می توانند تا هفت درصد از قیر را تشکیل دهند.

قیر

افزودنی‌های رایج ترکیب‌های پلیمری گرمانرم مانند استایرن-بوتادین-استایرن (SBS)، اتیلن-وینیل استات (EVA) یا لاستیک آسیاب شده برای لاستیک‌ها (GTR) هستند. آزمایش‌های رئولوژیکی می‌توانند برای تعیین رفتار دمایی PMB هنگام گرم شدن یا ذوب شدن، به عنوان مثال با آزمایش‌های دما با استفاده از رئومتر استفاده شوند.

نوسانی اگرچه درصد پلیمر اضافه شده نسبت به قیر بسیار کم است، یک منحنی دما به وضوح تأثیر قوی مولکول های پلیمر بر رفتار ویسکوالاستیک مخلوط را توصیف می کند. این آزمایش نیاز به یک رئومتر آسفالت دارد که دارای یک دستگاه کنترل دمای Peltier برای هندسه‌های استوانه‌ای متحدالمرکز است.

هر ساله افزایش تعداد وسایل نقلیه در جاده های کشورهای صنعتی و در حال توسعه میلیون ها لاستیک فرسوده تولید می کند. استفاده از لاستیک تایر در تولید آسفالت برای ساخت و ساز جاده نه تنها به کاهش اثرات زیست محیطی لاستیک های مستعمل کمک می کند، بلکه خواص آسفالت برای راه سازی را نیز به طور مثمرثمری اصلاح می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.